Hati-Hati!! Bulan Puasa Pun Sanggup Lakukan Ini!! Pembeli Ini Jadi Mangsa!!








Terbaca satu pos di wall seorang rakan FB tentang ketidak puasan hatinya ketika berkunjung dan membeli di Pasar Ikan Tawau. Menurut nya dia di maki dengan kata-kata yang tidak menyenangkan dari seorang yang ada di dalam gambar di bawah. 



Ini bukan lah kejadian pertama berlaku di Pasar besar Tawau dan ada banyak lagi kejadian tetapi ianya hanya di dengar melalui mulut ke mulut dan bukan nya melalui bahan bertulis sebegini daripada orang awam terutamanya yang sering berurusan serta membeli ikan di pasat Besar Tawau.

" Selalunya kalau beli ikan pembeli memang tak boleh pilih dan terpaksa terima saja apa yang penjual beri walaupun dalam keadaan yang tidak segar. Kadang-kadang pula ikan yang di jual di bahagian depan cantik dan seakan hidup dan sangat segar , tetapi apabila kita bersetuju membelinya penjual akan mengambil ikan di bahagian bawah dan di bahagian belakang menyebabkan ikan yang kita terima tidak sama dengan apa yang di pamerkan."



Keluhan pembeli sila baca.




Setuju atau tidak ini memang hakikat yang di tanggung bila membeli ikan di Pasar Besar Tawau. "Ada penjual yang berlagak macam samseng kalau tanya tidak beli marah,, kalau mau pilih maah dan kalau mintak kurang pun marah"

Apa yang dapat saya perhatikan pemantau ataupun Pegawai MPT ada memantau pada setiap waktu pejabat tetapi masalah seperti ini tidak dapat dielakkan tetapi semangkin menjadi-jadi sehinggakan ramai pengunjung terutamanya wanita fobia untuk membeli ikan di sana.

Ada ini tanggungjawab MPT untuk meguatkuasakan undang-undang atau di gubal satu undang-undang kecil dan di pamirkan di setiap meja penjaja iaitu:

1) Boleh pilih sendiri
2) Pamirkan nombor talipon penjual untuk memudahkan            pembeli buat aduan
3) Pamirkan identiti penjual termasuk nombor kad                        pengenalan .

Mungkin ini dapat mengurangkan kes-kes sebegini berlaku terutama di kalangan pembeli wanita.



sumber: tawau info

BACA ARTIKEL PENUH DI SINI 

DAN SINI

Rakaman CCTV Lengkap DI SINI


   

baca selanjutnya dan lihat 6 gambar DISINI...




Artikel Menarik:






No comments